تحویل درخواست از طرف ارباب رجوع به دبیرخانه- ارجاع به مسئول و رئیس اداره شهرستان- ارجاع به کارشناس اداره شهرستان- بازدید از محل توسط کارشناس اداره شهرستان- اخذ مدارک و بررسی توسط کارشناس اداره شهرستان- اعلام به معاونت گردشگری استان جهت معرفی به حراست. انجام استعلامات لازم بر اساس نوع درخواست ارباب رجوع توسط کارشناس اداره شهرستان( استعلام اداره کل راهداری، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، شهرداری، نظام مهندسی، بخشداری، اماکن، بهداشت، حراست،)- تکمیل پرونده از طرف کارشناس اداره شهرستان و ارسال پرونده فیزیکی به معاونت گردشگری- بررسی پرونده توسط کارشناس معاونت گردشگری و درصورت نداشتن مورد صدور یا تمدید مجوز