header-0
header-2
header-3

مجوزهای سه گانه صنایع دستی(صدور پروانه تولید انفرادی۱۳۰۴۱۳۷۶۱۰۰- صدور پروانه تولید کارگاهی۱۳۰۱۱۳۷۵۱۰۰- صدور جواز تاسیس کارگاه۱۳۰۱۱۳۷۵۱۰۰)

ثبت نام توسط اشخاص حقیقی و حقوقی :
فعالیت در سامانه بصورت 24 ساعته بوده و محدودیت زمانی برای ثبت نام اینترنتی برای متقاضیان وجود ندارد.
در صورت مراجعه حضوری افراد به اداره کل استان :
ساعت فعالیت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از شنبه تا چهارشنبه از 7/30 صبح الی 14/15 و پنجشنبه ها  7/30 صبح تا 13/15 می باشد.

 

 
صدورمجوز: بین 6 ماه تا 3 سال برحسب مالکیت کارگاه موردفعالیت ( ملکی یا استیجاری )

صدورمجوز: خدمت رسانی سازمان، کاملا” الکترونیکی بوده و محدودیت زمانی ندارد – زمان تشکیل پرونده به ساعت تکمیل فرمها و مدارک توسط متقاضی دارد- اززمان ثبت نام تا تحویل مجوزحدودأ 30 تا 45 روز زمان لازم می باشد – اززمان تشکیل پرونده ، مراحل رسیدگی درهرمرحله بصورت پیامک به متقاضی اطلاع رسانی می شود.یک ساله

صدورمجوز: برای درخواست خدمت هرسه حالت قید شده امکان پذیراست : 1- ثبت نام بصورت اینترنتی و توسط خود متقاضی درسامانه 2- ثبت نام ازطریق دفاترپیشخوان دولت 3- درموارد خاص مراجعه حضوری و ثبت نام ازطریق کارشناس استان

صدورمجوز: کلیه اشخاص حقیقی فعال دربخش صنایع دستی که دارای مهارت فنی لازم بوده و شامل عموم مردم نمی شود.

خدمت رسانی از سوی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کرمان کاملا رایگان بوده ولی درصورت خدمت گرفتن متقاضیان از دفاتر پیشخوان دولت می بایستی هزینه های مصوب آنان را نیز پرداخت نمایند.

صدورمجوز:

مراجعه متقاضیان به سامانه هوشمند صنایع دستی ( my.mcth.ir ) بصورت شخصی و یا ازطریق دفاترپیشخوان دولت – ثبت نام از متقاضی و تکمیل فرمهای مربوطه توسط ایشان طبق راهنمای موجود- ذخیره اطلاعات درسامانه توسط متقاضی و دریافت کد رهگیری – اطلاع رسانی به متقاضی درهرمرحله ، تا زمان دریافت مجوز – قرارگرفتن پرونده متقاضی درکارتابل معاونت صنایع دستی استان متبوعه براساس حوزه فعالیت متقاضی – مشاهده و ارجاع پرونده ازطریق معاونت استان به کارشناس مربوطه – بررسی پرونده توسط کارشناس فنی استان – درصورت تائید مدارک و پرونده ، تعیین بازه زمانی جهت بازدید و اطلاع رسانی زمان آن به متقاضی – درصورت عدم تائید مدارک ، عودت پرونده به کارتابل متقاضی و اعلام دلایل برگشت ( نقص پرونده ، رد پرونده و ….)‌ جهت اطلاع و یا رفع نواقص موجود-درصورت تائید مدارک متقاضی، اعلام بازه زمانی جهت بازدید ازکارگاه و محل فعالیت متقاضی – ثبت و اعلام نتایج بازید- درصورت تائید فعالیت متقاضی ، چاپ مجوز و ارسال آن جهت امضاء معاون و مدیرکل استان- الحاق هولوگرام برمجوزهای صادرشده – اطلاع رسانی و تحویل مجوز به متقاضی

مجوز پروانه تولید انفرادی:
تکمیل فرم تقاضا نامه در سامانه
اسکن تصویر صفحات اول و دوم شناسنامه و کارت ملی
اسکن تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دایم تبصره – آقایان درصورت نداشتن مدارک وظیفه عمومی ملزم به ارائه اصل گواهی اشتغال به تحصیل دانشگاهی می باشند.
اسکن عکس 4×3 مربوط به سال جاری اسکن تصویر آخرین مدرک تحصیلی و یا مدرک درجه هنری و یا گواهی مهارت.
تبصره: گواهی مهارت شامل گواهینامه های مهارتی رسمی است که از مراجع ذیربط دولتی و بخش خصوصی صادر گردیده و یا تایید استادکار شناخته شده می باشد.
اسکن تصویر مدارک و مستندات مبنی بر سابقه تولید در رشته مورد تقاضا (درصورت داشتن سابقه فعالیت تولید)
اسکن تصویر سند مالکیت و بنچاق یا اجاره نامه معتبر به نام شخصیت حقیقی ( ارائه اصل مستندات در زمان بازدید الزامی است )
تبصره 1- صدور مجوز در فضای خانگی برای متقاضی که مالکیت یا اجاره نامه معتبر بنام همسر یا ولی آنها صادر شده باشد با ارائه شناسنامه، مستندات و رضایت نامه مکتوب از شخص مزبور بلامانع است .
اسکن تعهد نامه عدم اشتغال مجوز پروانه تولید کارگاهی: تکمیل فرم درخواست در سامانه
اسکن تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی
اسکن تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دایم ( برای آقایان ) اسکن عکس 4×3 مربوط به سال جاری
اسکن تصویر مدارک و مستندات مبنی بر سابقه تولید در رشته مورد تقاضا استرداد جواز تاسیس برای متقاضی پروانه تولید کارگاهی بدون سابقه تولید قبلی الزامی است.
اسکن تصویر سند مالکیت و بنچاق یا اجاره نامه معتبر به نام متقاضی
اسکن تعهد نامه عدم اشتغال
اسکن آخرین مستندات مربوط به پرداخت حق بیمه شاغلین درکارگاه برای متقاضی دارای سابقه تولید قبلی الزامی است
اسکن تصویر اساسنامه شرکت (شخصیت حقوقی)
اسکن تصویر روزنامه رسمی به همراه آخرین تغییرات (شخصیت حقوقی)
اسکن تصویر گزارش حسابرسی سالانه شرکت (شخصیت حقوقی) جواز تاسیس:‌ تکمیل فرم درخواست در سامانه
اسکن تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی
اسکن تصویرکارت پایان خدمت یا معافیت دایم ( برای آقایان )
اسکن عکس 4×3 مربوط به سال جاری
اسکن تصویر سند مالکیت یا اجاره نامه معتبر به نام متقاضی
اسکن تصویر اساسنامه شرکت (‌شخصیت حقوقی)
اسکن تصویر روزنامه رسمی و آخرین تغییرات (شخصیت حقوقی)
اسکن تصویر گزارش حسابرسی سالانه شرکت (شخصیت حقوقی)

1- چگونه مجوز پروانه تولید (انفرادی یا کارگاهی) و کارت شناسایی را اخذ نمایم؟

پاسخ: از طریق ثبت نام اولیه در سامانه my.mcth.ir بخش ثبت نام و انتخاب یکی از مجوزها و اخذ نام کاربری و رمز عبور از طریق پیامک (پیشنهاد می گردد ابتدا راهنما را به دقت مطالعه فرمائید).

2- با نام کاربری و رمز عبور دریافتی از طریق پیامک چه کاری انجام بدهیم؟

پاسخ: مجدداً به سامانه مراجعه کرده و پس از ورو با  نام کاربری و رمز  (دریافتی از طریق پیامک)،  فرم های مربوطه را  تکمیل و مدارک مورد نیاز درخواستی و اسکن و بارگذاری گردد.

3- راهنمایی و پاسخگویی در خصوص چگونگی و نحوۀ تکمیل فرم ها و سؤالات مرتبط با موارد مطرح شده به چه صورت است؟

پاسخ: در سامانه در هر مرحله، راهنمایی جهت رفع سؤالات آن بخش در نظر گرفته شده است ضمناً در صورتی که سؤالی خارج از موارد راهنما از سوی متقاضی مطرح باشد، کارشناسان معاونت صنایع دستی استان پاسخ گو خواهند بود.

4- در صورتی که پس از ورود از طریق نام کاربری و رمز نتوان فرم ها را تکمیل نمود چه باید کرد؟

پاسخ: در سامانه صنایع دستی در قسمت پنجره خدمات قسمت پشتیبانی از طریق کلیک کردن روی “شروع ارسال تیکت” متقاضی می تواند عنوان موضوع مشکل را تایپ و نوع تیکت را براساس مجوز انتخابی تعیین نماید.

5- پس از تکمیل ثبت نام مراحل بعدی اخذ مجوز چگونه است؟

پاسخ: سامانه صنایع دستی، بازه زمانی بازدید از کارگاه را به همراه کارشناسی که پرونده متقاضی در کارپوسه ایشان است را معرفی می نماید.

6- مراحل تمدید مجوزهایی که تاریخ اعتبارشان به اتمام رسیده، چگونه است؟

پاسخ: متقاضیانی که در سنوات گذشته مجوز اخذ نموده اند و تاریخ اعتبارشان به اتمام رسیده به محض ورود به سامانه از طریق نام کاربری و رمز عبور، سوابق ایشان قابل رؤیت و تمدید است، در صورتی که سوابق از جانب متقاضی قابل رؤیت نباشد، متقاضی مجدداً درخواست خود را از مرحله صدور می بایست آغاز نماید و مشمول “صدور مجوز” به “جای تمدید مجوز” خواهد شد.

در صورتی که به متقاضی تمدید مجوز ثبت نام در سامانه جدید صنایع دستی انجام نداده باشد می بایست ودر گام نخست اقدام به ثبت نام به آدرس my.mcth.ir نماید.

7- در زمان بازدید از کارگاه چه شاخص هایی مدنظر کارشناس (ارزیاب) صنایع دستی استان است؟

 پاسخ:

1. رشته فعالیت جزء رشته های مصوب صنایع دستی باشد.

2. فضای مناسب کارگاهی و رعایت اصول ایمنی  و بهداشتی

3. ابزار و تجهیزات کامل جهت تولید در رشته مورد تقاضا

4. اثبات برخورداری از مهارت فنی لازم و کافی در تولید محصولات رشته مورد تقاضا

8- حدود زمانی اخذ مجوزهای صنایع دستی چند روز است؟

پاسخ: حداکثر 15 روز کاری پس از تکمیل فرم و تائید ادارات کل استانی

9- اگر بازه زمانی پس از زمان تعیین شده در سامانه بشود چه کاری باید انجام شود؟

پاسخ: ارسال تیکت و تماس با کارشناس معرفی شده توسط سامانه (کارشناس صنایع دستی استان)

10- مدت اعتبار مجوزکسب شده چه مدت می باشد؟

پاسخ: کلیه مجوزهای اخذ شده، در صورت ملکی بودن فضای کارگاهی معرفی شده، دارای 5 سال اعتبار است و در صورت استیجاری بودن  مکان کارگاهی به مدت زمان اجاره نامه معتبر محل معرفی شده بستگی دارد و حداقل 6 ماه می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • تارنمای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به آدرس https://miras.kr.ir امکان پیگیری پیامهای ارسالی از شما از طریق تارنما، درج  پیشنهادات، شکایات و ارتباط  را در قالب خدمات الکترونیکی فراهم نموده است.
  • با توجه به سیستم جدید الکترونکی و به روزرسانی سیستمها، به محض ثبت پیشنهاد یا انتقاد، موضوع در کوتاهترین زمان ممکن پیگیری و مطرح می گردد.
  • تارنمای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بصورت تمام وقت و در هفت روز هفته در دسترس متقاضیان محترم بوده و در صورت بروز هرگونه اشکال و نقص فنی، ساعات خارج از دسترس در همین صفحه و صفحه اول سایت به مخاطبان اطلاع‌رسانی خواهد شد.
  • دراین تارنما اخبار مربوط به سه خوزه میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری به روز شده در دسترس عموم قرار میگیرد
  • اطلاعات خصوصی تکمیل کنندگان فرمهای الکترونیکی، در اختیار عموم قرار نمی گیرد.
  • فرم های الکترونیکی ارتباطی در صفحه اصلی وب سایت و دربخش هر معاونت موجود بوده و می توانید با مراجعه به این قسمت، فرمهای مذکور را ارسال فرمایید. بدیهی است پس از بررسی توسط مراجع مذکور، پاسخ به آدرس شما ارسال خواهد شد.

معاونت صنایع دستی : 32447074-034

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت برای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان محفوظ می باشد.